وظایف روابط عمومی
وظایف روابط عمومی

1- ارائه مشاوره های موثر به مدیران

2- حفاظت از حریم سازمان در مقابل جوسازی ها، خلاف گویی ها، دروغ پردازی ها، تهدیدها و .....

3- همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها

4-برگزاری جلسات داخلی بین کارکنان و مدیران به صورت ماهیانه یا فصلی

5- ارتباط تنگاتنگ با اینترنت، خبرگزاری ها، وب سایت ها و وبلاگ ها

6- توجه به اطلاع رسانی آنلاین و داشتن حداقل یک سایت و یا وبلاگ تخصصی برای سازمان

7-ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان

8-انعکاس انتقادات واخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی نمودن آن به مسئولان و دریافت بازخورد آن

9- روابط عمومی موفق، نه،توجیه گر است نه تبیین گر بلکه تحلیل گر است

10- صداقت در کار روابط عمومی، نقش بسیار مهم و سازنده ای دارد و سبب جلب اعتماد می شود. پس نباید صداقت کاری را حتی برای یک لحظه از نظر دور نگه داشت.

11- روابط عمومی، مهندسی ارتباط رضایت مندانه و پایدار است . پس مسئول روابط عمومی باید در برقراری ارتباط رضایت مندانه بین دستگاه متبوع و مخاطبان بکوشد.

12- روابط عمومی آیینه تمام نمای یک موسسه می باشد. بنابراین نباید بزرگ نمایی و یا کوچک نمایی پیشه کرد. بلکه بایستی، مسائل و تنگناها را همان گونه که هست منعکس نمود.

13- چاپ بروشور پیام های آموزشی، پژوهشی و دیگر فرآورده های سازمانی

14- خروج روابط عمومی از مو ضوع انفعالی به موضوع غعال

15-برای شرکت در مراسم و مناسبت های مختلف دعوت از خبرنگاران فراموش نشود.

16-موضع گیری شخصی و سیاسی در تنظیم خبر دخالت داده نشود.

17-اجرای سیستم مکانیزه خبر رسانی ( روابط عمومی الکترونیک) جدی گرفته شود.

18- باید به تمامی رسانه ها و خبرنگاران آن ها احترام گذاشت، تبعیض بین خبرنگاران باعث دلسردی خبرنگاران نسبت به روابط عمومی و عدم انعکاس مناسب اخبار خواهد شد.

19-این هنر روابط عمومی است که به اندازه قابلیت و توان رسانه ها از آن ها به نفع سازمان بهره ببرد.

20-مسئول روابط عمومی باید با نصب العین قرار دادن عبارت مشهور" خیرالکلام ما قل و دل" تنظیم اخبار در حجم کم، و بیان اصلی ترین و مهمترین عناصر خبری"کوتاه نویسی"را تجربه نماید.

21- خوش برخورد بودن، لازمه ی کار روابط عمومی است.

22-سرعت عمل و ایفای نقش موثر و ارزنده در مواقع حساس و بحرانی، عامل بسیار مهمی در موفقیت و کارآمدی یک روابط عمومی است.

23-مدیریت تابلوی اعلانات و به روز کردن مطالب آن

24-برقراری تعامل مطلوب و سازنده بین ادارات یا سازمان مربوطه با سازمان ها ، ادارات، نهاد ها و اشخاص

25-تهیه گزارش فعالیت واحد ها و جمع بندی آن به صورت گزارش فصلی و سالانه

26- پاسخگو کردن دستگاه اداری و خصوصی در برابر مخاطبان و قائل شدن احترام برای ارباب رجوع

27- هماهنگی برای حضور در مراسم شادی و غم همکاران

28- برنامه ریزی جهت شرکت در نمایشگاه های استانی و بین المللی

29- تهیه عکس و فیلم از مراسم و مناسبت ها و آرشیو آن

30-انجام هماهنگی های لازم جهت پخش برنامه های زیست محیطی از رسانه های گروهی از جمله صدا وسیما

بيشتر
منو
بيشتر
 
 ارتباط با ما | آمار بازدیدکنندگان | انتقادات و پیشنهادات | نقشه سایت | ساختار سازمان | پست الکترونیک | محیط زیست استانها | خانه خبر | معرفی سازمان

:: تمامی حقوق وب سایت متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست می باشد ::